Wednesday 27 December 2017

Apakah Kegunaan Minyak Telon Bayi ?

kegunaan minyak telon
Bayi anda memerlukan penjagaan rapi selembut belaian ibu. Dan kerana itu ibu-ibu sangat menitik beratkan tentang set penjagaan bayi seperi bedak, sabun mandi, shampoo, minyak telon dan losyen kulit. 

Hah, mesti ada ramai kaum bapa yang tak tahu apa tu itu minyak Telon dan kegunaannya. Minyak Telon kebiasaannya diperbuat dari bahan semulajadi yang dapat memberikan kesegaran kepada kulit bayi. 

Apa yang paling penting, Minyak Telon yang digunakan haruslah tidak mempunyai bahan kimia berbahaya dan tidak menyebabkan iritasi pada kulit bayi. Kerana kulit bayi sangat sensitif. Selain itu minyak telon tidak boleh bersifat panas seperti minyak angin atau minyak urut orang dewasa kerana kulit bayi akan kesakitan.

Minyak Telon kebiasaannya digunakan selepas bayi dimandikan untuk memberikan kesegaran kepada bayi. Sebab itu, kebanyakan minyak telon berbau wangi semulajadi untuk menimbulkan rasa nyaman pada bayi.

Minyak telon juga disapu pada perut, tapak kaki bayi bagi mengelakkan masalah kembut perut pada bayi yang sering menjadi punca ketidakselesaan pada bayi.

Para ibu bapa harus berhati-hati dalam memilih minyak telon pada bayi, kerana banyak produk minyak telon di pasaran yang memberi mudarat kepada bayi seperti iritasi, sakit kulit dan kepanasan.

Untuk ibu bapa yang  masih tercari-cari minyak telon yang sesuai untuk anak anda, saya syorkan Minyak Telon dari Asmak  Baby Care iaitu ABC- Essential Oil. 


Asmak Baby Care - Essential Oil

ABC Essential Oil merupakan produk keluaran Asmak Baby Care dan ianya mempunyai kelulusan KKM. Ia diperbuat dari bahan semulajadi seperti Clove Oil, Nutmeg Oil, Peppermint Oil dan Sweet Almond Oil. Fungsi setiap bahan yang terkandung di dalam produk ini adalah seperti berikut.


Clove oil
Sumber antioksidan yang dapat menghilangkan parut

Nutmeg oil
Memberikan tidur yang lebih lena pada bayi

Peperment oil
Mangurangkan sakit kepala dan merawat kegatalan kulit

Sweet Almond Oil
Sebagai agen pelembab kulit dan melindungi kulit dari sinaran UV yang berbahaya.


kegunaan minyak telon


ESSENTIAL OIL
Harga : RM 30
Isipadu: 30ml


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Asmak Baby Care - Essential Oil sila hubungi admin seperti nombor tertera.



Hot Line  - 0125586734


atau boleh klik link untuk whatsapp pantas



No comments:

Post a Comment

Testimoni Minyak Herba Asmak untuk Bayi

Minyak Herba Asmak merupakan minyak yang wajib ada bagi seisi keluarga. Sejak 4 tahun lepas, Minyak Asmak telah memberi manfaat kepada keban...